Iphone 4 Straniero (Hacktivated) e notifiche PUSH

Ciao a tutti :slight_smile:
Da diverso tempo mi sono accorto che dopo un po’ che il telefono è in standby, le notifiche push non arrivano… pensavo fosse un problema del telefono, invece noto che è un problema comune (bug diciamo) sui telefoni a cui è stata fatta l’HACKTIVAZIONE, cioè tramite rom preattivata piuttosto che con itunes e sim originale. Ci sono tante guide su come risolvere il problema, e diversi software reperibili da cydia. Solo che ho trovato sw vecchi, nessuna informazione aggiornata per l’ios 5.0.1 … Ho letto della guida usando SAM, reperibile da http://repo.bingner.com , ma se non ho capito male quello serve per ribloccare il telefono e sbloccarlo correttamente con Itunes… Quindi il problema rimane se si ha telefono straniero e nessuna sim compatibile da usare… Mi sapete illuminare sulla situazione? grazie mille!!

"Fix iOS 5 iMessage and Push Notifications on iPhone 3GS, iPhone 4 Using SAM

Your iPhone 3GS or iPhone 4 is hacktivated ? Can’t get iMessage or push notification to work? Then following instructions should help fix the issue.

1. Launch Cydia and add to your source:

repo.bingner.com

1. Once added, go ahead and install SAM (Subscribers Artifical Module) and SAMpref.
  2. Launch SAMpref and Click “Revert Lockdownd to Stock” in Settings > SAM.
  3. Go to Settings > SAM and tap on “De-Activate iPhone”
  4. Connect your iPhone to iTunes to activate it.
  5. If you already have iPusher app installed, remove it now.
  6. Navigate to Settings > SAM > Utilities > tap on Backup Activation and then followed by on Restore Activation.
  7. Reboot your iPhone and then sync it with iTunes.
  8. Install free iPusher App from here.
  9. Reboot your iPhone and then sync it with iTunes. Make sure your iPhone is connected to a Wifi that has an active internet connection.
  10. Open iPusher app and tap on Test Push Notifications button. If you see a pop-up saying Yay, push notifications work fine! then it means your Push Notifications are working fine
  11. Turn off iMessage.
  12. Reboot iPhone.
  13. Turn on iMessage."