Code signing error

Salve
Mi sono da poco iscritto al programma di sviluppatore del apple , ho scaricato xcode , i certificati ecc ed ora mi ritrovo il seguente errore
“Code Sign error: The identity ‘iPhone Developer’ doesn’t match any valid, non-expired certificate/private key pair in your keychains” ho provato a chiamare l’assistenza sviluppatori e praticamente mi hanno detto di aprire una discussione sul supporto di apple , ma il supporto di apple si paga quindi vorrei sapere come posso risolvere questo problema
qualcuno è cosi gentile da aiutarmi ?? grazie mille

Google riporta questo:

It appears as if the profile has not been selected. Still “iPhone developer” is selected. Sometimes when I change it in my project properties, it doesn’t automatically get reflected in target properties, so double click on your target and set the profile there.

Some more steps you may have not done:

I hope you are doing this all for “Distribution” configuration
You have set your identifier in bundle of target properties as the identifier that you have given in profile, i.e. something like 'com.domainname.appname".

ho già provato a settare i profili ecc ma niente, sempre lo stesso problema

Prova a vedere qui: Developer Apple … un altro sito mi riporta su questa pagina, magari può esserti di aiuto :slight_smile:

Edit:

in un altro thread c’è riportato: ‘To invoke Provisioning Profile Refresh, open Xcode’s “Window” menu > Organizer > Devices tab > “Provisioning Profile” sidebar under Library and click the Refresh button’

ora sembra essere risolto , ora da No unexpired provisioning profiles found that contain any of the keychain’s signing certificates

Click on Targets->Summary->BundleIdentifier instead of Project->Info

The last section of Bundle Identifier(which refers ur app name) may not be editable.

However you can edit the first two sections of Bundle Identifier (e.g. com.domainname will be editable )

Point your cursor position at the end of Bundle Identifier (at the end of com.domainname. That means ‘e’) and use delete key to clear and modify it.

Prova in questo modo :slight_smile:

Apposto grazie mille ho risolto :slight_smile:

Molto bene, chiudo. :slight_smile: